بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین، انَّه خیرُ ناصر و معین. خدمت تمامی دنبال‏‏ کنندگان اندیشکده مجازی امنیت تبادل اطلاعات آیو، عرض سلام و تحیت دارم.

همانطور که در ماژول قبلی انواع پارادایم های برنامه نویسی را مورد بررسی قرار دادیم، و همچنین متوجه شدیم که برنامه نویسی با پارادایم خطی و زبان ماشین و اسمبلی به چه شکل صورت می گیرد و پردازنده چطور این دستورات را درک و اجرا می کند، در این قسمت به صورت عمیق این مسئله را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

در این ماژول که اصلی ترین ماژول برای ورود به مباحث مهندسی معکوس و تحلیل باینری است، موارد متنوعی را مورد بررسی قرار داده ایم از قبیل اینکه چطور می توانیم با زبان اسمبلی روی پلتفرم های مختلف مبتنی بر لینوکس و ویندوز و همچنین معماری های متفاوت پردازنده مبتنی بر CISC (پردازنده اینتل) و RISC (پردازنده آرم)  برنامه بنویسیم و همچنین برنامه هایی که نوشته ایم را با استفاده از دیباگرهایی مانند OllyDBG و GDB و ... دیباگ کنیم. 

علاوه بر این، در این ماژول اسمبلی را صرفا با سینتکس Intel مورد بررسی قرار نداده ایم، و گاهی اوقات نگاهی به ساختارهای Att هم کرده ایم تا یک دانش جامع به دست آوریم که از این دانش بتوانیم در مراحل بعدی برای مهندسی معکوس باینری ها و ... استفاده کنیم. همچنین این مورد را هم بررسی کرده ایم که چطور می توانیم اینترفیس های کرنل لینوکس و ویندوز را فراخوانی کنیم و از طریق آن ها به کرنل ریکوست بدهیم. 

هزینه این دوره 9 میلیون 500 هزار تومان است. برخی از ویدیوهای این دوره در کانال آپارات قرار گرفته است. برای تهیه این دوره می توانید از طریق تلگرام (@clightning) یا ایمیل (m.kahsari@gmail.com) اقدام کنید.

برای دانلود سرفصل این دوره بر روی لینک کلیک کنید: دریافت