روزبه‌روز بر تعداد و پیچیدگی حملات سایبری افزوده می‌شود و بخش اعظمی از این حملات، با استفاده از بدافزارها رخ می‌دهد. حمله‌ی بدافزاری می‌تواند از طرق مختلفی به اختلال در سیستم امنیتی و دزدی اطلاعات محرمانه سازمان شما و در نتیجه تحمیل هزینه‌های مالی سنگین بینجامد. بنابراین تشخیص و واکنش سریع به حملات بدافزاری از اهمیت بسیار حیاتی برخوردار است. 

دوره جامع مهندسی معکوس و تحلیل باینری پیشرفته که لازمه اصلی ورود به دنیای شناخت و تحلیل بدافزار است، به صورت پایه‌ای و مفصل به مفاهیم حوزه باینری و مفاهیم توسعه نرم‌افزارهای مخرب می‌پردازد. این دوره شما را به دانشی عمیق مجهز می‌کند تا سخت‌ترین نفوذهای سایبری بدافزاری را تجزیه و تحلیل کرده و با تقویت سیستم‌های دفاعی، از اطلاعات خود در برابر بدافزارها محافظت نمایید. 

بعد از گذراندن این دوره جامع، به طور کامل با مفاهیم تحلیل باینری، پارادایم‌های برنامه‌نویسی، مباحث ساختار شبکه از جمله معماری TCP/IP، معماری سامانه عامل و فریمورها، ماهیت بدافزار، انواع بدافزار در ویندوز و لینوکس و طریقه عملکردشان آشنا می‌شوید. در بخش زیر همچنین برخی از پژوهش‌ها و پروژه‌های برتر دانشجویان این دوره به مرور زمان قرار داده خواهد شد.

پژوهش‌های برتر دوره اول تحلیل بدافزار (تاریخ آخرین به‌روزرسانی 11 اسفند 1402):

  • پژوهش 1: دانشجو سعید شهبازی - معماری و چالش‌های توسعه هایپروایز با محوریت تحلیل بدافزار (دریافت)
  • پژوهش 2: دانشجویان محمد امین مسلمی، آرش کامجو، رضا احمدی، مبین علی اکبری و امیر حسین سهرابی- حملات مبتنی بر کانتینرها با محوریت تحلیل بدافزار (دریافت)
  • پژوهش 3: دانشجویان نادیه فلاحتی، پیام عسکرپور، آرش کامجو، سعید شهبازی، امیرعلی عظیمی، محمد امین مسلمی، رضا احمدی، مبین علی‌اکبری و امیرحسین سهرابی (دریافت)