اینجا مکانی برای انتشار خرده دانش من به زبان پارسی است.

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

آسیب‌پذیری: گزارشی تحلیلی آسیب‌پذیری‌ها آلودگی کش وب

آسیب‌پذیری آلودگی کش وب (Web Cache) برای مدت طولانی به عنوان یک تهدید نظری  تصور شده بود. با این حال، اکنون پژوهش‌هایی در حوزه امنیت سامانه‌های کامپیوتری انتشار پیدا کرده است که در آن این آسیب‌پذیری به صورت عملی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. 

ادامه مطلب...
۱۳ شهریور ۹۸ ، ۲۱:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد کهساری الهادی

بدافزار: تحلیل جاسوس‌افزار لینوکسی GSpy

به تازگی آزمایشگاه امنیت کی‌پاد بدافزاری برای پلتفرم لینوکس در زیرساخت کشور جمهوری اسلامی ایران رصد و شناسایی کرده است که این بدافزار قابلیت‌های ویژه و منحصربفردی نسبت به نمونه‌های قبلی دارد. شایان ذکر است، در هنگام بررسی اولیه که توسط آزمایشگاه امنیت کی پاد صورت گرفت، این بدافزار توسط هیچ مکانیزم یا نرم‌افزار امنیتی قابل شناسایی نبود. 

ادامه مطلب...
۱۳ شهریور ۹۸ ، ۲۱:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد کهساری الهادی

بدافزار: تحلیل باج‌افزار Sodin

باج‌افزار Sodinokibi که به تازگی مورد مشاهده و رصد آزمایشگاه تحلیل بدافزار کی‌پاد قرار گرفته است، برخلاف باج‌افزارهای دیگر اقدام به بهره‌برداری از آسیب‌پذیری WebLogic Server اوراکل  کرده است. از آنجایی که پورتال‌های بسیاری در حال استفاده از سرویس WebLogic اوراکل هستند، و همچنین بهره‌برداری از آسیب‌پذیری این محصول نیاز به تعامل با کاربران ندارد، این باج‌افزار در ادامه می‌تواند طیف وسیعی از اهداف را مورد بهره‌برداری و نفوذ قرار بدهد. 

ادامه مطلب...
۱۳ شهریور ۹۸ ، ۲۰:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد کهساری الهادی

بدافزار: گزارش تحلیل باج افزار GandCrab

باج‌افزار GandCrab نسخه 4 که به تازگی مشاهده شده و مورد رصد قرار گرفته است، در حال هدف قرار دادن کاربرانی است که به دنبال نرم‌افزارهای کرک شده هستند. این مشاهده ابتدا توسط BleepingComputer گزارش شد. شایان ذکر است، صفحات مخرب در حال حاضر به درون وب‌سایت‌های مشروع تزریق می‌شوند، با این هدف که کاربران را به بدافزار GandCrab آلوده کند.

ادامه مطلب...
۱۳ شهریور ۹۸ ، ۲۰:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد کهساری الهادی